Langkau ke kandungan utama

Azamaju sprayworks sungai buloh

Assalamualaikum semua,jumpa lagi.
terima kasih buat anda semua yang sentiasa bersama kami.
Macam biasa,paparan kali ini adalah dari kerja yang telah kami siapkan.Anda boleh lihat dari mula proses hingga siap kerja-kerja mengecat yang telah kami lakukan.



Di bawah ini adalah proses mengecat semula Perodua Kancil,mudah cakap 'cat luar'.
Warna asal adalah merah 'solid' standat kilang yang telah mengalami proses penuaan warna akibat dari kesan sekeliling.Tuan empunya kereta inginkan warna merah jugak..
tapi,kali ini beliau memilih untuk melayang warna merah 2k..

Keadaan semasa di hantar kepada kami..
Serba sedikit 'part' sudah di buka.

Keadaan semasa di 'simen halus' selepas 'simen kasar'.

Sedia untuk di 'primer'.

Selepas di kenakan lapisan 'primer'..

Lepas tu 'under coat' pulak...

Yuppp...ini adalah 'base coat' @ warna yang di kehendaki.

Selesai lah sudah proses cat,polish,pasang barang..Tuannya dah datang punnn...



Ini pulak sebua Proton Wira aeroback 'cat luar' jugak...Warna asal kod cat 16941
EErrrrmmmmm boley tahan jugak la nak menggosok...
Keadaan selepas di simen bahagia-bahagian yang 'kemek'..

Gosok...jangan tak gosok,inilah kerja kami untuk mencantikkan semula kereta kesayangan anda.




selepas di layangkan lapisan 'primer'.

Sedar-sedar partner saya dah siap cat...maaf lah tak sempat ambil gambar secukupnya untuk anda lihat.apapun syukur segalanya dah beres..



Yang ni pulak, Iswara 'cat luar' jugak.. jemput la lihat-lihat prosesnyer..

Boleh tahan gak bonnet kereta ni...

setelah siap proses mengecat.nak buka paper je lagi...

Ermmm..sempat lagi owner kereta ni nak warnakan rim ...
Untuk kereta ni pun tak sempat kami nak ambil gambar keseluruhan prosesnya.Harap maaf ye.

Apa yang anda lihat di atas tadi adalah di antara proses-proses untuk menyiapkan kenderaan yang di hantar kepada kami,teruk atau tidak 'body' sesebuah kereta akan kami siapkan juga sebaik mungkin mengikut permintaan,kemampuan dan kehendak tuan empunya kereta.
Untuk anda samaada yang belum/ akan datang dan terutamanya kepada tuan-tuan empunya kereta yang telah menghantar kereta anda kepada kami untuk di siapkan,jutaan terima kasih kami ucapkan buat anda.Semoga hidup anda ceria dan di berkati selalu..amin.wasallam.

Ulasan

@LiYaNNuaR berkata…
fuhh... camtu rupanya...
joe berkata…
aah...la akak.ni la keje kami.

Catatan popular daripada blog ini

Anggaran harga/kos untuk pembaikan

*sila klik gambar untuk lebih jelas

Sekadar coretanAssalamualaikum semua,salam ceria dan sejahtera.....



Selalunya macam ni la,buat anda semua jika telefon untuk bertanyakan kos cat kereta bila saya cakap ini 'anggaran'....memang betul anggaran,bukan harga sebenar.Sebabnya:
Saya tak pasti keadaan sebenar kereta 'bos yang buat panggilan tadi' memang dia cakap kemek dan karat.Tapi saya hanya dapat bayangkan keadaan tu hanya dalam telefon..maklum la saya ni bukanya 'kasyaf' boleh nampak apa yang orang lain tak nampak...jadi saya pun hanya boleh agak-agak je la.Pada anda semua pelanggan yang budiman,jangan la salah faham atau ambil hati ataupun marah,mana la tau kan....
Kadang-kadang susah saya nak terangkan harga yang tepat dalam telefon.Lebih afdhal datang ke bengkel atau anda boleh hantar e-mel gambar keadaan kereta anda pada saya.Sekurang-kurangnya tak terjadi salah faham.
Ada kes yang saya angagarkan tinggi 'dalam telefon' tapi bila tuan empunya bawa ker…

Tukar bumbung proton wira

Assalamualaikum semua yang sedang melawat ke blog ini sekarang.
Terlebih dahulu saya berterima kasih kepada EN.Muhd Noorazmi dari Pinggiran Gombak di atas kesudian beliau berkunjung ke bengkel kami.
Kali ini saya kongsikan bersama anda tentang proses menukar bumbung Proton Wira,seperti semua rakyat malaysia sedia maklum tentang perkara ini (bumbung kereta karat) . Dalam hal ini sebilangn kita yang menghadapi masaalah ini mengambil pelbagai cara untuk membaiki keadaan bumbung yang telah berkarat seperti ini...



Ok,bumbung baru sudah tersedia,cermin depan belakang pun dah siap di buka.



Ermmm...apa yang anda lihat sekarang adalah pandangan dari bawah bumbung ,boleh tahan karatnya,keadaan setelah bumbung di buka...nampak...?


Nah...ini lah keadaan sekeping bumbung yang telah tamat tempoh.Buang yang lama ganti yang baru.Pilihan yang berbaloi untuk jangka masa panjang,ntah lah jika anda masih berfikir nak 'baiki' jugak andai bumbung kereta anda sebegini ????


Baru syok masuk bumbung baru.


Ak…

kancil red+gold pearl

Assalamualaikum semua..mlm ni ada mood rajin skit nak godek2 keybod.. Entri kali ni memaparkan kerja-kerja mengecat semula sebuah kereta ..ya,perodua Kancil..terima kasih Bro Hamdi dari Ampang,    Kami bergerak ke Ampang untuk mengambil kancil ini,..jumpa depan Ampang point..selesai sesi penerangan oleh tuan kereta..dan saya.terus gerak semula ke sungai buloh. Kereta ini tak banyak kemek,akan tetapi keadaan cat 'clearcoat ' lama, telah mengelupas..jadi ,di sini kerja-kerja untuk buang clearcoat ini sedikit mengambil masa.kena gosok elok-elok..kalau tak nanti akan naik semula.

Proses menggosok simen..nak di jadikan critera.spoiler belakang telah di layangkan cat 'spray can'..sedikit masaelah..sikit je..untuk kami buangkan lapisan cat tersebut sebelum melayangkan cat primer.

 Waktu ni dah hampir nak siap..Bro jamil sedang melakukan pemasangan barang..adjust bumper depan..cun cun.


Haaaa..inilah proses polish..visor pun di polish..
 Dah siap..sesi fotografi la pulak untuk sang …