Langkau ke kandungan utama

saga tukar kulit pintu/wira/perdana tacap

Perdana 'member pada En. wan putrajaya (crystal white)'
Touch up bumper n bonnet,adjust bumper skit coz masih tak rapat dengan intercooler..
Terima kasih bos.







Sebuah wira dari Kota damansara yang mengalami kecederaan pada bahagian depan,bumper & bonnet abiss..parah..
radiator frame bengkok skit,tukar bonet,bumper & bracket bumper..cattttttttt
Terima kasih bos.








Agak serius gak pintu kete nih,Terima kasih saya ucapkan pada Doktor ,pemilik saga ini dari klinik wakaf 'an nur'Masjid Sungai Buloh.






Sebuah wira,terima kasih Tuan Imam surau Jalan Teratai Utama,Paya Jaras yang sudi ke bengkel kami untuk kerja-kerja Touch up .


Ulasan

ditmercury berkata…
salam saudara joe.

saya mahu mengecat kereta gen-2 berwarna ungu kepada warna ungu pesona. bolehkah dibuat?

selain cat, bumper depan harus ditukar. dan juga beberapa calar dan kemek yg kecil.

boleh diberi anggaran harganya?

dan selalunya, berapa lama diambil untuk siap ye?

terima kasih daun keladi.

-fadilah-
joe@azamaju berkata…
wasallam Saudari Fadilah,
-tukar warna ...ok,boleh.
-tukar bumper,calar/kemek insyaallah boleh di uruskan.
-Ok,saya bagi harga anggaran sahaja untuk warna unggu pesona 'pearl colour' RM2200.00 tidak termasuk harga bumper. bumper anggaran +/-RM200.00 kot
-tempoh untuk siap +/- 2 minggu
**untuk maklumat saudari,saya amat-amat memohon maaf sebab sekarang saya dah tak boleh nak ambil kete lagi,sbb perlu siapkan yang ada dulu.

saya mohon maaf.
terima kasih
dragsuperstar berkata…
saudara joe master,

nak cat bumper waja berapa ratus..

pastu amik masa berapa lama??

kalau tak mau sebut harga dalam nie..email saja..

TQ
Xtreme Creative berkata…
Salam Bro Joe Master...

Saya pun nak tanya pasal touch up 1 badan kereta WIRA A/B (guna color asal mcm wira dari Kota damansara) & berapa lama kos nya & masa yg diambil? sila balaskan ke emel saya - zullxc@gmail.com

Zul
Cheras
Tanpa Nama berkata…
salam..
nak tanye bp kos tkr bmbung wira dgn cat 1 body luar dlm (grey metalic)

fahmy
fahmy_zam@yahoo.com

Catatan popular daripada blog ini

Anggaran harga/kos untuk pembaikan

*sila klik gambar untuk lebih jelas

Sekadar coretanAssalamualaikum semua,salam ceria dan sejahtera.....



Selalunya macam ni la,buat anda semua jika telefon untuk bertanyakan kos cat kereta bila saya cakap ini 'anggaran'....memang betul anggaran,bukan harga sebenar.Sebabnya:
Saya tak pasti keadaan sebenar kereta 'bos yang buat panggilan tadi' memang dia cakap kemek dan karat.Tapi saya hanya dapat bayangkan keadaan tu hanya dalam telefon..maklum la saya ni bukanya 'kasyaf' boleh nampak apa yang orang lain tak nampak...jadi saya pun hanya boleh agak-agak je la.Pada anda semua pelanggan yang budiman,jangan la salah faham atau ambil hati ataupun marah,mana la tau kan....
Kadang-kadang susah saya nak terangkan harga yang tepat dalam telefon.Lebih afdhal datang ke bengkel atau anda boleh hantar e-mel gambar keadaan kereta anda pada saya.Sekurang-kurangnya tak terjadi salah faham.
Ada kes yang saya angagarkan tinggi 'dalam telefon' tapi bila tuan empunya bawa ker…

Tukar bumbung proton wira

Assalamualaikum semua yang sedang melawat ke blog ini sekarang.
Terlebih dahulu saya berterima kasih kepada EN.Muhd Noorazmi dari Pinggiran Gombak di atas kesudian beliau berkunjung ke bengkel kami.
Kali ini saya kongsikan bersama anda tentang proses menukar bumbung Proton Wira,seperti semua rakyat malaysia sedia maklum tentang perkara ini (bumbung kereta karat) . Dalam hal ini sebilangn kita yang menghadapi masaalah ini mengambil pelbagai cara untuk membaiki keadaan bumbung yang telah berkarat seperti ini...



Ok,bumbung baru sudah tersedia,cermin depan belakang pun dah siap di buka.



Ermmm...apa yang anda lihat sekarang adalah pandangan dari bawah bumbung ,boleh tahan karatnya,keadaan setelah bumbung di buka...nampak...?


Nah...ini lah keadaan sekeping bumbung yang telah tamat tempoh.Buang yang lama ganti yang baru.Pilihan yang berbaloi untuk jangka masa panjang,ntah lah jika anda masih berfikir nak 'baiki' jugak andai bumbung kereta anda sebegini ????


Baru syok masuk bumbung baru.


Ak…

kancil red+gold pearl

Assalamualaikum semua..mlm ni ada mood rajin skit nak godek2 keybod.. Entri kali ni memaparkan kerja-kerja mengecat semula sebuah kereta ..ya,perodua Kancil..terima kasih Bro Hamdi dari Ampang,    Kami bergerak ke Ampang untuk mengambil kancil ini,..jumpa depan Ampang point..selesai sesi penerangan oleh tuan kereta..dan saya.terus gerak semula ke sungai buloh. Kereta ini tak banyak kemek,akan tetapi keadaan cat 'clearcoat ' lama, telah mengelupas..jadi ,di sini kerja-kerja untuk buang clearcoat ini sedikit mengambil masa.kena gosok elok-elok..kalau tak nanti akan naik semula.

Proses menggosok simen..nak di jadikan critera.spoiler belakang telah di layangkan cat 'spray can'..sedikit masaelah..sikit je..untuk kami buangkan lapisan cat tersebut sebelum melayangkan cat primer.

 Waktu ni dah hampir nak siap..Bro jamil sedang melakukan pemasangan barang..adjust bumper depan..cun cun.


Haaaa..inilah proses polish..visor pun di polish..
 Dah siap..sesi fotografi la pulak untuk sang …