Langkau ke kandungan utama

Antara yang telah di siapkan 9/09

Assalamualaikum n salam sejahtera semua yang sedang melawat blog ini,terima kasih atas kesudian anda ke sini...anda di alu-alukan..
Entri kali ini agak panjang skit,maaf lah kalau anda bosan melihatnya.apa pun untuk entri kali ni saya sengaja membanyakkan 'aktiviti' yang telah kami siapkan.Ok, teruskan membaca...


1#
Sebuah waja yang mengalami kecederaan di kulit kirinya,agak boleh tahan??. tuan kereta telah mencari fender dan cermin sisi baru@secondhand..untuk di gantikan pada waja beliau.
terlebih dulu saya ucapkan terima kasih pada tuan empunya waja ini coz sudi ke bengkel ini..'tak jauh pun kediaman beliau,berdekatan bengkel je.





2#
Kereta jiran sebelah 'bengkel pomen' PHANTHOM GARAGE@adi pomen'..
Ini kes nak balik raya larr..touch up skit bahagian depan..satu kapla jugak la".
Projek ni saja di lewatkan 'upload' ke sini..jauh dia nak balik nun kedah ...sg.petani.
Apapun beliau selamat pulang dan kembali..tangan pun dah penuh minyak hitam sekarang ..



3#
Ini pulak...suuuunnnrup..tukang pasangnya saudara najib,ni pun pomen sebaris ngan bengkel gak..saja dia layan pasang menda ni,siap pasang pas kat saya plak..teruskan kerja menyimen n mengecat..




4#
Sebuah perodua myvi yang parah di bahagian depan,'gambar tak sempat amik' yang anda lihat sekarang selepas siap di pasang part baru n cat..myvi datangnya dari' regular customer ' azamaju kota damansara..terima kasih tuan.



5#
Honda civic ni pula mengalami kenser kulit 'simen merekah' maklum la dah banyak tangan.
apa pun saya ucapkan terima kasih pada saudara Fendi dari kuartes penjara sungai buloh coz sudi dapatkan khidmad di bengkel ini.selamat memandu..



6#
Saga BLM ni datang nak tukar cermin belakang,terima kasih EN...dari kota damansara.
mulanya saya agak hairan nape la kete baru cermin dah pecah..kata beliau,terkena batu dari orang yang mesin rumput..orang yang pecahkan terus hilang..apa boleh buat..beliau redho..




Buat anda yang memerlukan perkhidmatan mengecat kenderaan/ketuk/kimpalan boleh terus hubungi saya JOE@013-2746491..Untuk pertanyaan harga? saya hanya boleh bagi anggaran sahaja melalui telefon,maklum la benda tak nampak..nak harga tepat sila lah ke bengkel.
Dan pada anda yang berada di sekitar kawasan Shah alam/Kota damansara/kepong/sungai Buloh/damansara/P.J/Puchong/saujana Utama/subang/Rawang/Segambut/K.L khidmat ambil dan hantar boleh kami uruskan, secara percuma..Sekian wasalam,selamat memandu,ingatlah insan tersayang..

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Anggaran harga/kos untuk pembaikan

*sila klik gambar untuk lebih jelas

Sekadar coretanAssalamualaikum semua,salam ceria dan sejahtera.....



Selalunya macam ni la,buat anda semua jika telefon untuk bertanyakan kos cat kereta bila saya cakap ini 'anggaran'....memang betul anggaran,bukan harga sebenar.Sebabnya:
Saya tak pasti keadaan sebenar kereta 'bos yang buat panggilan tadi' memang dia cakap kemek dan karat.Tapi saya hanya dapat bayangkan keadaan tu hanya dalam telefon..maklum la saya ni bukanya 'kasyaf' boleh nampak apa yang orang lain tak nampak...jadi saya pun hanya boleh agak-agak je la.Pada anda semua pelanggan yang budiman,jangan la salah faham atau ambil hati ataupun marah,mana la tau kan....
Kadang-kadang susah saya nak terangkan harga yang tepat dalam telefon.Lebih afdhal datang ke bengkel atau anda boleh hantar e-mel gambar keadaan kereta anda pada saya.Sekurang-kurangnya tak terjadi salah faham.
Ada kes yang saya angagarkan tinggi 'dalam telefon' tapi bila tuan empunya bawa ker…

Tukar bumbung proton wira

Assalamualaikum semua yang sedang melawat ke blog ini sekarang.
Terlebih dahulu saya berterima kasih kepada EN.Muhd Noorazmi dari Pinggiran Gombak di atas kesudian beliau berkunjung ke bengkel kami.
Kali ini saya kongsikan bersama anda tentang proses menukar bumbung Proton Wira,seperti semua rakyat malaysia sedia maklum tentang perkara ini (bumbung kereta karat) . Dalam hal ini sebilangn kita yang menghadapi masaalah ini mengambil pelbagai cara untuk membaiki keadaan bumbung yang telah berkarat seperti ini...



Ok,bumbung baru sudah tersedia,cermin depan belakang pun dah siap di buka.



Ermmm...apa yang anda lihat sekarang adalah pandangan dari bawah bumbung ,boleh tahan karatnya,keadaan setelah bumbung di buka...nampak...?


Nah...ini lah keadaan sekeping bumbung yang telah tamat tempoh.Buang yang lama ganti yang baru.Pilihan yang berbaloi untuk jangka masa panjang,ntah lah jika anda masih berfikir nak 'baiki' jugak andai bumbung kereta anda sebegini ????


Baru syok masuk bumbung baru.


Ak…

kancil red+gold pearl

Assalamualaikum semua..mlm ni ada mood rajin skit nak godek2 keybod.. Entri kali ni memaparkan kerja-kerja mengecat semula sebuah kereta ..ya,perodua Kancil..terima kasih Bro Hamdi dari Ampang,    Kami bergerak ke Ampang untuk mengambil kancil ini,..jumpa depan Ampang point..selesai sesi penerangan oleh tuan kereta..dan saya.terus gerak semula ke sungai buloh. Kereta ini tak banyak kemek,akan tetapi keadaan cat 'clearcoat ' lama, telah mengelupas..jadi ,di sini kerja-kerja untuk buang clearcoat ini sedikit mengambil masa.kena gosok elok-elok..kalau tak nanti akan naik semula.

Proses menggosok simen..nak di jadikan critera.spoiler belakang telah di layangkan cat 'spray can'..sedikit masaelah..sikit je..untuk kami buangkan lapisan cat tersebut sebelum melayangkan cat primer.

 Waktu ni dah hampir nak siap..Bro jamil sedang melakukan pemasangan barang..adjust bumper depan..cun cun.


Haaaa..inilah proses polish..visor pun di polish..
 Dah siap..sesi fotografi la pulak untuk sang …