Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari April 19, 2009

Tukar bumbung proton wira

Assalamualaikum semua yang sedang melawat ke blog ini sekarang.
Terlebih dahulu saya berterima kasih kepada EN.Muhd Noorazmi dari Pinggiran Gombak di atas kesudian beliau berkunjung ke bengkel kami.
Kali ini saya kongsikan bersama anda tentang proses menukar bumbung Proton Wira,seperti semua rakyat malaysia sedia maklum tentang perkara ini (bumbung kereta karat) . Dalam hal ini sebilangn kita yang menghadapi masaalah ini mengambil pelbagai cara untuk membaiki keadaan bumbung yang telah berkarat seperti ini...



Ok,bumbung baru sudah tersedia,cermin depan belakang pun dah siap di buka.



Ermmm...apa yang anda lihat sekarang adalah pandangan dari bawah bumbung ,boleh tahan karatnya,keadaan setelah bumbung di buka...nampak...?


Nah...ini lah keadaan sekeping bumbung yang telah tamat tempoh.Buang yang lama ganti yang baru.Pilihan yang berbaloi untuk jangka masa panjang,ntah lah jika anda masih berfikir nak 'baiki' jugak andai bumbung kereta anda sebegini ????


Baru syok masuk bumbung baru.


Ak…

Proses cat kancil 'orange' R60

Salam semua yang sedang melawat ke blog ini.
Sambil-sambil sibuk kat bengkel,sempat la jugak ambil gambar antara kereta yang sedang kami 'kerjakan"....ye lah..buka barang,tampal putty,gosok lagi....bla bla....sampai le siap.
Di kesempatan ini,saya paparkan antara kereta yang telah di siapkan.Kali ini sebuah Kancil datangnya dari Batu Cave,saya tak pasti nama akak yang empunya kereta ini,Apapun beliau dan suaminya 'COOL...Terima kasih BOS..

Ini le asal usul catnya...hijau cair.


Proses buka barang-simen sedang berlaku ketika ini.


Tup tup hujan la pulak....sabar.sememangnya sabar itu sebahagian daripada iman. Penuh air depan bengkel..



Siap gosok,primer pulak.


Sambil buat koje,sambil amik gambar,ni la koje aku sekarang.Jamil sedang melutut di tepi kancil...hah pulak,gurau jer.


Gosok sudah cat pun sudah.....ni lah hasilnya.

AD resort syam

Assalamualaikum semua,
Paparan kami kali ini tentang proses cat kereta saudara Sham 'NISSAN AD RESORT'. Terlebih dahulu saya ucapkan terima kasih kepada saudara Sham dari Putrajaya.Beliau juga salah seorang di antara ahli 'Nissan motoring club Malaysia @ mynismo club .Semoga segalanya selamat.
Di bawah ini saya lampirkan serba sedikit tentang proses menyiapkan kereta ini.
















Sesuatu yang menarik pada 'AD' ini ialah injinnya..
Jika ada di antara anda di luar sana ingin meng'upgrade' injin boleh hubungi saudara Najib013-3939868 .saya sendiri tak pasti dari hafkat mana asalnya injin ini (maklum lah saya tak arif pasal injin).apa pun saya tabik pada saudara Najib untuk setiap kerja yang di siapkannya,KEMAS....'untuk maklumat anda juga,bengkel beliau bersebelahan bengkel saya.



Di datangkan bersama kotak gear 'tiptronik'.saya rasa ianya amat sesuai buat beliau yang
amat prihatin pada diri dan juga isterinya...memudahkan perjalanan harian buat seorang wanita
u…