Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Oktober 11, 2009

Antara yang telah di siapkan 9/09

Assalamualaikum n salam sejahtera semua yang sedang melawat blog ini,terima kasih atas kesudian anda ke sini...anda di alu-alukan..
Entri kali ini agak panjang skit,maaf lah kalau anda bosan melihatnya.apa pun untuk entri kali ni saya sengaja membanyakkan 'aktiviti' yang telah kami siapkan.Ok, teruskan membaca...


1#
Sebuah waja yang mengalami kecederaan di kulit kirinya,agak boleh tahan??. tuan kereta telah mencari fender dan cermin sisi baru@secondhand..untuk di gantikan pada waja beliau.
terlebih dulu saya ucapkan terima kasih pada tuan empunya waja ini coz sudi ke bengkel ini..'tak jauh pun kediaman beliau,berdekatan bengkel je.





2#
Kereta jiran sebelah 'bengkel pomen' PHANTHOM GARAGE@adi pomen'..
Ini kes nak balik raya larr..touch up skit bahagian depan..satu kapla jugak la".
Projek ni saja di lewatkan 'upload' ke sini..jauh dia nak balik nun kedah ...sg.petani.
Apapun beliau selamat pulang dan kembali..tangan pun dah penuh minyak hitam sekarang ..



3#
Ini…

Waja touch up

Salam semua,jumpa lagi..
Waja paparan kali ini adalah antara yang telah di siapkan sebelum raya..kira 'last minit' larr.. sebelum kita semua pulang ke kampung cuti raya yang lepas.sebenarnya kerja-kerja penyudah telah di selesaikan 'polishing'..tu pun selepas raya..minta maaf kepada tuan empunya Waja ini..
masing-masing sibuk..jadi kami bagi cadangan supaya di 'polish' selepas raya.alhamdulilllah segalanya dah siap,walau ada sikit sebanyak masaalah dari pihak kami sendiri..maklum la,kekadang tu ada jugak salah silapnya.
Waja kali ni hanya di ' touch pada sebahagian sahaja kecuali,bonnet depan,bumbung dan cermin sisi.






Gambar yang siap sepenuhnya tak sempat di rakamkan,harap maaf...ini je yang sempat.

wira fender 'koyak'/touch up

assalamualaikum n salam sejahtera semua,
Proton wira ini telah mengalami kerosakan pada bahagian fender belakang yang agak serius..terkoyak....dan fender depan juga mengalami nasib serupa,bumper depan terus hilang dan sedikit kerosakan pada radiator frame Wira ini.
Kerja-kerja ketuk,kimpalan,buka / pasang barang telah di mulakan sebaik wira ini sampai ke tangan kami.Maklum lah sebelum raya,segalanya mesti di siapkan secepat mungkin.

*keadaan semasa di ambil,kereta ini telah di ambil kat sebuah bengkel pomen..FZS auto servis
Paya Jaras,bengkel ini berhadapan dengan masjid paya jaras,jika anda perlukan apa-apa perkhidmatan tentang injin,boleh cuba ke bengkel ini..LAN '.

Kat bawah ni keadaan sesudah di kimpal dan di pasang part baru.

Tiba masanya untuk menyimen dan di bungkus..

apalagi sekarang...? stanby untuk mengecat la pulak..

Akhirnya...sudah siap.