Langkau ke kandungan utama

kancil cat luar,audi A4,wira a/b,toyota wish


Assalamualaikum semua yang sedang melawat blog ini..
Sedar x sedar sekarang dah pun masuk bulan 3/2010..harapan kami semoga kehidupan anda semua terus sucses dan selamat di jaranraya..
Untuk kali ini serba sedikit kami paparkan antara kereta yang telah sempat di siapkan pada bulan-bulan lepas.
Di bawah ni ,sebuah kancil yang telah kami siapkan sewaktu cuti umum 'tahun baru cina' yang lepas.Terima kasih buat saudara yang sudi ke bengkel kami,kereta tersebut datangnya dari Prima damansara,di kesempatan cuti perayaan CNY lepas beliau telah menghantar kereta ini kepada kami untuk di siapkan 'cat luar' dengan warna oren myvi @kod warna R60..

kawasan yang agak teruk seperti bumbung,bonet depan dan lower panel..welding tampal semula di sebabkan kemek yang agak dalam.
Proses menyimen /gosok/bungkus ..
Sedia untuk di Primer/undercoat..proses ini penting untuk kerja-kerja mengecat..
warna yang akan di gunakan R60..pearl..
Proses mengecat sedang berjalan masa ni..

Setelah siap.kerja-kerja polish pula..kasi licin .
setelah semuanya siap..cuci,sampai masa untuk kami hantar semula kepada tuannya..
*motor ni..kacau daun je..he hee

Di bawah ni pula,kerja-kerja penukaran kulit pintu iswara..bahagian belakang kiri/kanan.


Sebuah Audi mengalami kerosakan cat pada bahagian bumbung dan bonet belakang..
Untuk tambahan beliau ingin juga mengecat bahagian bawah 'lower panel' keliling.



Wira ini datangnya dari tuan yang sama dengan audi.

Sebuah toyota Wish..ketuk/cat semula pada bahagian fender.



Ulasan

yusuf berkata…
dari cat yang sudah rusak jadi bagus seperti itu...
joe@azamaju berkata…
iya..begitulah keadaanya..yang rusak di baiki supaya cantik semula.

Catatan popular daripada blog ini

Anggaran harga/kos untuk pembaikan

*sila klik gambar untuk lebih jelas

Sekadar coretanAssalamualaikum semua,salam ceria dan sejahtera.....



Selalunya macam ni la,buat anda semua jika telefon untuk bertanyakan kos cat kereta bila saya cakap ini 'anggaran'....memang betul anggaran,bukan harga sebenar.Sebabnya:
Saya tak pasti keadaan sebenar kereta 'bos yang buat panggilan tadi' memang dia cakap kemek dan karat.Tapi saya hanya dapat bayangkan keadaan tu hanya dalam telefon..maklum la saya ni bukanya 'kasyaf' boleh nampak apa yang orang lain tak nampak...jadi saya pun hanya boleh agak-agak je la.Pada anda semua pelanggan yang budiman,jangan la salah faham atau ambil hati ataupun marah,mana la tau kan....
Kadang-kadang susah saya nak terangkan harga yang tepat dalam telefon.Lebih afdhal datang ke bengkel atau anda boleh hantar e-mel gambar keadaan kereta anda pada saya.Sekurang-kurangnya tak terjadi salah faham.
Ada kes yang saya angagarkan tinggi 'dalam telefon' tapi bila tuan empunya bawa ker…

Tukar bumbung proton wira

Assalamualaikum semua yang sedang melawat ke blog ini sekarang.
Terlebih dahulu saya berterima kasih kepada EN.Muhd Noorazmi dari Pinggiran Gombak di atas kesudian beliau berkunjung ke bengkel kami.
Kali ini saya kongsikan bersama anda tentang proses menukar bumbung Proton Wira,seperti semua rakyat malaysia sedia maklum tentang perkara ini (bumbung kereta karat) . Dalam hal ini sebilangn kita yang menghadapi masaalah ini mengambil pelbagai cara untuk membaiki keadaan bumbung yang telah berkarat seperti ini...



Ok,bumbung baru sudah tersedia,cermin depan belakang pun dah siap di buka.



Ermmm...apa yang anda lihat sekarang adalah pandangan dari bawah bumbung ,boleh tahan karatnya,keadaan setelah bumbung di buka...nampak...?


Nah...ini lah keadaan sekeping bumbung yang telah tamat tempoh.Buang yang lama ganti yang baru.Pilihan yang berbaloi untuk jangka masa panjang,ntah lah jika anda masih berfikir nak 'baiki' jugak andai bumbung kereta anda sebegini ????


Baru syok masuk bumbung baru.


Ak…

kancil red+gold pearl

Assalamualaikum semua..mlm ni ada mood rajin skit nak godek2 keybod.. Entri kali ni memaparkan kerja-kerja mengecat semula sebuah kereta ..ya,perodua Kancil..terima kasih Bro Hamdi dari Ampang,    Kami bergerak ke Ampang untuk mengambil kancil ini,..jumpa depan Ampang point..selesai sesi penerangan oleh tuan kereta..dan saya.terus gerak semula ke sungai buloh. Kereta ini tak banyak kemek,akan tetapi keadaan cat 'clearcoat ' lama, telah mengelupas..jadi ,di sini kerja-kerja untuk buang clearcoat ini sedikit mengambil masa.kena gosok elok-elok..kalau tak nanti akan naik semula.

Proses menggosok simen..nak di jadikan critera.spoiler belakang telah di layangkan cat 'spray can'..sedikit masaelah..sikit je..untuk kami buangkan lapisan cat tersebut sebelum melayangkan cat primer.

 Waktu ni dah hampir nak siap..Bro jamil sedang melakukan pemasangan barang..adjust bumper depan..cun cun.


Haaaa..inilah proses polish..visor pun di polish..
 Dah siap..sesi fotografi la pulak untuk sang …