Langkau ke kandungan utama

kerja touch up

Jumpa lagi ...
Sebuah honda city telah terluka pada bahagian sisi tepi pintu sebelah kanan..terima kasih En.azri dari TTDI shah alam..dan terima kasih atas rekemen dari abg helmi dari putrajaya untuk honda inidapatkan perkhidmatan di bengkel ini.
Pintu honda ini agak melengkung ke dalam kesan dari pergeselan dari kereta lain.
 kerja-kerja ketuk pada bahagian kemek dah selesai,simen pun dah siap.
 ok,beres..masa untuk selesaikan apa yang patut..ini malam mau hantar semula,
*ambil dan hantar untuk honda ini kami uruskan ,percuma.

Kancil ini datangnya dari klang,terima kasih Encik kerana sudi berkunjung ke bengkel ini.
Ok.kancil ini memerluka sedikit kerja-kerja touch up pada bahaggian depan dan belakang,tuan kereta buat sedikit penanbahan dengan mengecat juga side mirror,4 handle dan juga menutup lubang antenna yang asal coz kancil ini dah ada antenna tengah 'atas bumbung.





Sekali sekali layan cat motor skuter la pulak..pelanggan dar Saujana Utama,TQ abg Din.
Untuk skuter ini Abg Din mahu sikit pembaharuan..tukar kaler dari maroon ke crystal white "warna toyota camry". siap 2 hari kos untuk cat skuter ni hanya RM300.




Terima kasih buat Bro Shahril,dari Taman Permata UK. ulu klang..ada apa-apa nanti roger boss..
wira ini siap di ketuk semula bonet belakang dan telah di ganti bumper belakang yang baru.
*ambil dan hantar semula wira ini /perkhidmatan ambil dan hantarkenderaan anda adalah percuma.


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Anggaran harga/kos untuk pembaikan

*sila klik gambar untuk lebih jelas

Sekadar coretanAssalamualaikum semua,salam ceria dan sejahtera.....



Selalunya macam ni la,buat anda semua jika telefon untuk bertanyakan kos cat kereta bila saya cakap ini 'anggaran'....memang betul anggaran,bukan harga sebenar.Sebabnya:
Saya tak pasti keadaan sebenar kereta 'bos yang buat panggilan tadi' memang dia cakap kemek dan karat.Tapi saya hanya dapat bayangkan keadaan tu hanya dalam telefon..maklum la saya ni bukanya 'kasyaf' boleh nampak apa yang orang lain tak nampak...jadi saya pun hanya boleh agak-agak je la.Pada anda semua pelanggan yang budiman,jangan la salah faham atau ambil hati ataupun marah,mana la tau kan....
Kadang-kadang susah saya nak terangkan harga yang tepat dalam telefon.Lebih afdhal datang ke bengkel atau anda boleh hantar e-mel gambar keadaan kereta anda pada saya.Sekurang-kurangnya tak terjadi salah faham.
Ada kes yang saya angagarkan tinggi 'dalam telefon' tapi bila tuan empunya bawa ker…

Tukar bumbung proton wira

Assalamualaikum semua yang sedang melawat ke blog ini sekarang.
Terlebih dahulu saya berterima kasih kepada EN.Muhd Noorazmi dari Pinggiran Gombak di atas kesudian beliau berkunjung ke bengkel kami.
Kali ini saya kongsikan bersama anda tentang proses menukar bumbung Proton Wira,seperti semua rakyat malaysia sedia maklum tentang perkara ini (bumbung kereta karat) . Dalam hal ini sebilangn kita yang menghadapi masaalah ini mengambil pelbagai cara untuk membaiki keadaan bumbung yang telah berkarat seperti ini...



Ok,bumbung baru sudah tersedia,cermin depan belakang pun dah siap di buka.



Ermmm...apa yang anda lihat sekarang adalah pandangan dari bawah bumbung ,boleh tahan karatnya,keadaan setelah bumbung di buka...nampak...?


Nah...ini lah keadaan sekeping bumbung yang telah tamat tempoh.Buang yang lama ganti yang baru.Pilihan yang berbaloi untuk jangka masa panjang,ntah lah jika anda masih berfikir nak 'baiki' jugak andai bumbung kereta anda sebegini ????


Baru syok masuk bumbung baru.


Ak…

kancil red+gold pearl

Assalamualaikum semua..mlm ni ada mood rajin skit nak godek2 keybod.. Entri kali ni memaparkan kerja-kerja mengecat semula sebuah kereta ..ya,perodua Kancil..terima kasih Bro Hamdi dari Ampang,    Kami bergerak ke Ampang untuk mengambil kancil ini,..jumpa depan Ampang point..selesai sesi penerangan oleh tuan kereta..dan saya.terus gerak semula ke sungai buloh. Kereta ini tak banyak kemek,akan tetapi keadaan cat 'clearcoat ' lama, telah mengelupas..jadi ,di sini kerja-kerja untuk buang clearcoat ini sedikit mengambil masa.kena gosok elok-elok..kalau tak nanti akan naik semula.

Proses menggosok simen..nak di jadikan critera.spoiler belakang telah di layangkan cat 'spray can'..sedikit masaelah..sikit je..untuk kami buangkan lapisan cat tersebut sebelum melayangkan cat primer.

 Waktu ni dah hampir nak siap..Bro jamil sedang melakukan pemasangan barang..adjust bumper depan..cun cun.


Haaaa..inilah proses polish..visor pun di polish..
 Dah siap..sesi fotografi la pulak untuk sang …