Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Januari 9, 2011

Anep Dorifuto

Assalamualaikum semua..entri kali ni saya muatkan kerja-kerja berkenaan 'kereta perang' Toyota AE86 hachiroku..he he..kete perang ini milik Bro Anip dari Kajang..agak jauh tu nak datang ke sungai buloh..terima kasih Bro..anep & Bro Kumai.   Sesuai dengan keadaan kete ni 'kosong' injin pun dah di buka..khidmat tunda di perlukan dari Kajang ke sungai buloh..selamat sampai.
 Ok,kete dah siap 'togel'..kami mulakan denga proses mencuci bahagian-bahagian yang perlu di 'spot weld' untuk mengukuhkan jentera ini..nama pun kete perang..mesti mau kukuh..
  Tak lupa juga..potang apa yang patut untuk meringankan  kete tersebut..
  Bahagian injin dah siap kerja-kerja spotweld..
  Fender mau ketuk kasi kembang skit..
  Bikin semula arch fender belakang..potong apa yang patut..welding semula..ermm mudah je kan..

  Yezz hampir selesai kerja-kerja meng'adjust' kan body part.
  Stanby untuk di towing..lagi,kali ni ke bengkel cat Taman industri alam jaya.puncak alam.…