Langkau ke kandungan utama

Antara bengkel yang takda moral..


Tajuk di atas ada kaitan dengan iklan di bawah.


Perkhidmatan mengecat kereta  - Image
Location: Selangor
Perkhidmatan mengecat kereta  - Thumbnail
Perkhidmatan mengecat kereta  - Thumbnail


Perkhidmatan Mengetuk Dan Mengecat Kereta

Advertised by En.Irshad 27 Oct 09:10. List-ID: 18652794Manage
Click to view the next image.
Location: Penang
Perkhidmatan Mengetuk Dan Mengecat Kereta  - Thumbnail
Perkhidmatan Mengetuk Dan Mengecat Kereta  - Thumbnail
Price: -

(Anuar Colour Station)
- Kami menyediakan perkhidmatan Mengetuk dan mengecat kereta pada Harga yang
rendah dan berpatutan
- Mengecat kenderaan mengikut kondisi kenderaan
- Cat Layang mengikut warna asal Rm 1000 & keatas (Cat Sahaja)
- Tukar warna Kereta Rm 1400 & keatas (Cat Sahaja)
-Cat pada bahagian excident yang sama warna asal(Harga Mengikut Keadaan
Kereta)
- Kawasan Operasi butterworth,Seberang Jaya, K.batas,Padang serai.
-Menyediakan perkhidmatan mengambil kenderaan atau anda sendiri yang
menghantarkannya kepada kami.
-Sebarang Pertanyaan Hubungi 0175939906, MURAH



Andai nak guna gambar dari bengkel lain untuk bisnes bengkel sendiri takda masaalah.(macam la aku tak kenal gambar yang aku snap sendiri).cuba telefon elok-elok minta izin dulu..senang la macam tu.orang lain susah-susah amik gambar-upload..dia senang-senang copy paste..apa jenis orang daa.aloo bro..
kalau telefon nak guna gambar saya tak minta duit pun..memang dasar tak malu la kalau iklan ni dok ada lagi kat internet.
*untuk makluman semua,setiap gambar di blog ini atau yang berkaitan dengan bengkel ini hanyalah semata-mata untuk kegunaan admin(pemilik) gambar .dan setiap gambar di sini adalah hak milik kepada pelanggan-pelanggan yang telah mendapatkan perkhidmatan di bengkel ini .sememangnya untuksimpan/ tatapan mereka(pelanggan). 

013-2746491 joe;bengkel cat kereta alam jaya.puncak alam.


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Anggaran harga/kos untuk pembaikan

*sila klik gambar untuk lebih jelas

Sekadar coretanAssalamualaikum semua,salam ceria dan sejahtera.....



Selalunya macam ni la,buat anda semua jika telefon untuk bertanyakan kos cat kereta bila saya cakap ini 'anggaran'....memang betul anggaran,bukan harga sebenar.Sebabnya:
Saya tak pasti keadaan sebenar kereta 'bos yang buat panggilan tadi' memang dia cakap kemek dan karat.Tapi saya hanya dapat bayangkan keadaan tu hanya dalam telefon..maklum la saya ni bukanya 'kasyaf' boleh nampak apa yang orang lain tak nampak...jadi saya pun hanya boleh agak-agak je la.Pada anda semua pelanggan yang budiman,jangan la salah faham atau ambil hati ataupun marah,mana la tau kan....
Kadang-kadang susah saya nak terangkan harga yang tepat dalam telefon.Lebih afdhal datang ke bengkel atau anda boleh hantar e-mel gambar keadaan kereta anda pada saya.Sekurang-kurangnya tak terjadi salah faham.
Ada kes yang saya angagarkan tinggi 'dalam telefon' tapi bila tuan empunya bawa ker…

Tukar bumbung proton wira

Assalamualaikum semua yang sedang melawat ke blog ini sekarang.
Terlebih dahulu saya berterima kasih kepada EN.Muhd Noorazmi dari Pinggiran Gombak di atas kesudian beliau berkunjung ke bengkel kami.
Kali ini saya kongsikan bersama anda tentang proses menukar bumbung Proton Wira,seperti semua rakyat malaysia sedia maklum tentang perkara ini (bumbung kereta karat) . Dalam hal ini sebilangn kita yang menghadapi masaalah ini mengambil pelbagai cara untuk membaiki keadaan bumbung yang telah berkarat seperti ini...



Ok,bumbung baru sudah tersedia,cermin depan belakang pun dah siap di buka.



Ermmm...apa yang anda lihat sekarang adalah pandangan dari bawah bumbung ,boleh tahan karatnya,keadaan setelah bumbung di buka...nampak...?


Nah...ini lah keadaan sekeping bumbung yang telah tamat tempoh.Buang yang lama ganti yang baru.Pilihan yang berbaloi untuk jangka masa panjang,ntah lah jika anda masih berfikir nak 'baiki' jugak andai bumbung kereta anda sebegini ????


Baru syok masuk bumbung baru.


Ak…

kancil red+gold pearl

Assalamualaikum semua..mlm ni ada mood rajin skit nak godek2 keybod.. Entri kali ni memaparkan kerja-kerja mengecat semula sebuah kereta ..ya,perodua Kancil..terima kasih Bro Hamdi dari Ampang,    Kami bergerak ke Ampang untuk mengambil kancil ini,..jumpa depan Ampang point..selesai sesi penerangan oleh tuan kereta..dan saya.terus gerak semula ke sungai buloh. Kereta ini tak banyak kemek,akan tetapi keadaan cat 'clearcoat ' lama, telah mengelupas..jadi ,di sini kerja-kerja untuk buang clearcoat ini sedikit mengambil masa.kena gosok elok-elok..kalau tak nanti akan naik semula.

Proses menggosok simen..nak di jadikan critera.spoiler belakang telah di layangkan cat 'spray can'..sedikit masaelah..sikit je..untuk kami buangkan lapisan cat tersebut sebelum melayangkan cat primer.

 Waktu ni dah hampir nak siap..Bro jamil sedang melakukan pemasangan barang..adjust bumper depan..cun cun.


Haaaa..inilah proses polish..visor pun di polish..
 Dah siap..sesi fotografi la pulak untuk sang …